Powered By Blogger

četvrtak, 4. ožujka 2010.

Pisanice zasjenile trg

Nit' med slikarima ni' pravice!

Jučer, prolazeći trgom umalo sam ostala zbunjena pojavom 'šume' pisanica od kojih se ne vidi trg! Ugledam, oko tih pisanica trčkaraju djeca i igraju se skrivača, umalo sam im se pridružila, jer su me misli odvele u djetinjstvo kada smo se oko kupova kuruzinja isto, igrali skrivača...Pomislih, da je to neka šala ili priča za Guinessa. Svašta mi se motalo po glavi tog trenutka, između ostaloga i zaključak da je to veliki ekološki, a možda i psihološki problem nečije nezavidne kreativnosti.

Uostalom u danima smo Korizme isčekujući Uskrs po starom običaju navikli smo gledati takve prizore samo u mini izdanju i u nekoj starinskoj košarici. Sada mi se mašta strašno obuzdala, ali ću je usmjeriti samo na Velika Jaja odnosno Pisanice. Malo sam se raspitala o tome, a imam saznanja već i od prije, jer se družim s umjetnicima naivcima koji su to napravili, i njima svaka čast što su doprinjeli na nastavku naše 'naivne' tradicije na mediju velikih jaja. Znam i to da je svaki umjetnik za svoj rad  dobio po 1.500 kn naknade, nadam se na Ugovor o djelu.. znači svako jaje je koštalo 6000 kn, a na svakom su radila po četiri umjetnika. Ali samo odabrani, ne bilo 'tko'. Dakle na trgu je izloženo 11 pisanica, a konačna aprkosimacija cijene iznosa je 66.000 kn. Za te se 'pare' mogao urediti neki izložbeni prostor u gradu, a  koji nedostaje slikarima amaterima za izlagačeke aktivnosti, pošto u Galeriji grada za njih nema 'mjesta', jer bi tada galeriji drastično pao rejting, dalo se isčitati iz sadržaja poruke ravnateljice.

Shvatila sam cijelu poantu priče, da je to zapravo reklamni projekat naše Turističke zajednice grada odnosno Županije kako bi se reklamirala u Hrvatskoj, a ponajviše u  svijetu. Ideja je donekle i dobra u svom temelju, samo je krivi medij. Još donekle će biti dobro ako se ta jaja izlože negdje u Americi gdje u visoki neboderi, pa će se tako stvoriti i estetski momenat i to će biti sasvim u redu. A kod nas na našem trgiću dominiraju poput vanzemljanaca, kojima se ljudi dolaze diviti i pokloniti kao zlatnom teletu Izraelci. Danas će zapravo biti otvorenje, što ja ne mogu razumijeti, Pisanice jesu već na otvorenom...i ne kužim što im to dalje treba...

Nema komentara:

Objavi komentar