Powered By Blogger

četvrtak, 17. lipnja 2010.

Prekodravlje tak' popeva na Antunovo


sv. Antun zaštitnik crkve u Goli

Gola je manje arhaično selo koje pripada Prekodravlju te se smjestilo tik uz rijeku Dravu i mađarsku granicu u Panonskoj nizini, gdje je nekada bilo panonsko more. Tu se upravo smjestilo to malo, pitomo i gostoljubivo podravsko selo koje je staro dvjestotinjak i više godina, a naziv je dobilo po pticama rodama koje su nekada tu obitavale u velikom broju, te su im postavljena gnijezada na svakom drugom rasvjetnom stupu, kao neke impozantne i važne skulpture.


Anđelčići

Već kod samoga ulaska u Golu naići ćete na drvenu signalizaciju u obliku 'slavne ' ptice. Roda u mađarskom prijevodu znači Gala, koja je nekada gacala po vlažnim livada panonske nizine Mađarskog tla, a današnje Gole. Nekada je granica bila Drava, pa su ti dijelovi bili pod Mađarskom vlašću. Još i danas imamo stnovništvo koje govori izvornim mađarskim jezikom ali onakvim kakvim se govorilo prije par sto godina, oni su malo geografski izolirani tik uz granicu, a žive u selu Ždala, koja ja sastavni dio Općine Gola. Općina Gola danas ima oko tri tisuće stanovnika.
tri Gracije
                
Iako Gola ima vrlo značajnu i zanimljivu povijest, ovoga puta sam je spomenula samo u uvodnom dijelu moje putopisne i proščenjarske priče..
            
Glavni  gazda Ivan

Na Antunovo, 13. lipnja svake godine održava se narodno veselje u čast svecu pronalazaču izgubljenih predmeta i srdaca. Sveti Antun je ujedno i zaštitnik Gole, golčana i njihove imovine, blaga, žena i djece. Tako njemu u čast svake godine golčani prirede veliko narodno slavlje, gdje nije nitko izostavljen i svi su pozvani toga dana u Golu. Organiziraju se razni sadržaji, tako gazde pripreme izložbu stoke, krava i onih boljih, konja. Zatim je tu ringišpil za djecu i one koji više to nisu, te štandove sa raznim anđelčićima, poklončekima, igračkama  i predmetima kojekakvima za bakice, snahe i ostale dobronamjernike. Najvažnije je od svega popiti gverc i to onaj pravi Špičkov iz Koprivnice te kušati prave medenjake bez čega se proštenje ne može niti zamisliti, a kamoli doživjeti.


                                                                          Tatjana

Toga dana vladala je paklena vrućina, tako da sam već posumnjala u klimu svoga automobila, te mi se činilo da je nekako spora i slaba, ipak sam se kasnije uvjerila u suprotno. Došla sam  u Golu kod svoje majke i brata kako bi sa obitelji i rodbinom proslavila dan svetog Antuna. Sve je počelo svečanom Misom na kojoj su nazočili lokalni i državni političari, na čelu sa saborskim zastupnikom i načelnikom Općine Gola dr. Stjepanom Milinković. On je Najpoznatiji Hrvat i omiljeni liječnik golčana koji je ujedno i golski zet u mojoj familiji. Toga dana svi su se sjatili u Golu, pogotovo oni koji imaju neke rodbinske i ostale veze. Došao je i poznati zagerepčanac  Siniša Cmrk voditelj i poduzetnik, on je inače rodom iz Đelekovca, u Golu su ga ovaj puta doveli konji i konjske snage. Svi su oni nazočili blagdanskom misnom slavlju.


Lijepi i moćni

 Nakon mise, i vrućine koja je zavladala u crkvi, krenuli smo brzo na gverc i sladoled kako bi ovlažili suho grlo nakon molitve svetom Anti za blagodati i blagoslov, ma kakav bio. Svetac je to čudotvoran, koji sve sjedini. U čast njemu održala se velika seoska zabava, izložba i parada konja i konjskih zaprega. Konji su lijepe životinje, moćne i pametne, ponekad opake i podle, nemam baš neko povjerenja u njih s obzirom da sam imala bliski susret s kopitom kao mala.

                                                                   Mukalica
Toga dana baš sam bila u gužvi za druženje na prošćenju, što mi nije teško palo, i vrlo rado sam se odazvala na sve pozive. Stalno su mi stizale poruke od mojih dragih ljudi i prijatelja koji su se željeli družiti sa mnom i ja sa njima. Tako sam prvo s bratom krenula u proščenjarsku avanturu. Mnogi poznanici su nam se pridružili, neke nisam vidjela od osnovnoškolskih dana.

Hladno pivo bez gemišta

Tako je sve krenulo, polako: jedna piva, pa druga, hladan gemišt jedan, pa drugi, pa treći, pa ponovo redom, pasalo je nakon obilnog ručka, koji je pripremila moja majka. U glavi mi je nastao čudan osjećaj, muzika je treštala na svakom koraku i sve je bilo u proščenjarskom duhu.


Mi

Vidjevši da sam pretjerala, te su mi se počeli javljati upitnici u glavi,  kako doći do Koprivnice, a mučila me malo i ravnoteža, po povratku s prošćenja svratila sam s Tatjanom, dragom osobom u kafić Piljevo na kavu kako bih se malo otrijeznila, kafić imena kao i šume na koju se pruža pogled s terase.


                                                            
 Valjda mi sveti Ante hoće nadoknaditi sve ono što sam potrošila. Dobar je taj svetac Ante.


Ekipa 

                                                                   
                                                       YouFloral Flowers & Personalized Vase



                              Mathematica Home Edition - Personal Data





                                                        Laptop Insurance 468 by 60


                                                   Apples of Gold - Affordable Fine Jewelry & Gemstone Rings



Support your Team - 728x90



                                                   ExclusivelyWeddings.com - 300x250 banner

Nema komentara:

Objavi komentar