Powered By Blogger

ponedjeljak, 14. lipnja 2010.

Neuspješni kopiranti ili kradljivci ideja

Nedugo sam ostala iznenađna svojim zapažanjem. Te se još jednom potvrdila moja teorija na osvrt o inflaciji slika i ideja. Naime, neki dan navratila sam u Podravsku banku kako bih obavila neki posao. Stala sam u red i strpljivo čekala. Vrijeme sam kratila odmarajući oči fokusirajući izložbeni postav slikarskih uradaka na panoima, koji su tamo postavljeni. Na prvi pogled, pomislila sam kako su to slike koje pripadaju našim lokalnim slikarima koji su netom izašli iz 'slikarske škole' te im nedostaje još rada. A kako me oko ne može prevariti, te odmah mogu prepoznati dobru i lošu sliku, školovanu i amatersku, te često mogu pogoditi i kojem autoru ona pripada, na sreću njegovu.


Đ.Međurečan

Ovoga puta pojavili su se neki upitnici u mojoj glavi. Nisam bila sigurna, da li sve te slike pripadaju istom autora ili više njih? Odjednom primjetim neke poznate slikarske objekte vezane za temu, te mi se odmah pojavila asocijacija na slikarski izričaj našeg poznatog slikara Josipa Gregurića, običnim jezikom rečeno loša kopija. Začuđena promatrala sam sliku te sam zaista bila zbunjena, nisam znala što se zapravo dogodilo. Mislila sam da mi je vrućina tako udarila u glavu da mi je poremetila percepciju. Pogledam u desni donji ugao intrigantnog 'djela', kako bih identificirala potpis te kome on pripada. Međutim, slijedio je šok i iznenađenje. U potpisu je bila skupina slova skladana u riječ Đ.Međurečan, nadam se da sam dobro vidjela, ako nisam, neka me netko ispravi ako zna bolje od mene, zahvalila bi mu!


Josip Gregurić


Imam jednu poznanicu slikaricu, koja uvijek gleda u motive slikara i uvijek ih komentira, te često  i kritizira. Više puta je moram uvjeravati u suprotno. Ona pripada naivnom izričaju, slike su joj poznate ako se pogledaju s kilometar udaljenosti, te se odmah zna kome pripadaju. Prihvaćena je u slikarskom svijetu i 'fura' svoj slikarski izričaj koji je gotovo uvijek na staklu. Svaki puta kada bih je srela, nakon kratkog uvoda, prebacuje se na temu kritika motiva naših slikara, obično se radi o potonjima iz navedene škole. Dakle o 'školovanima'.

                                                                        Josip Gregurić

Njoj je uvijek zanimljivo i bode je u oči izvor ideja. Ona tvrdi, u što sam se i ja uvjerila iz prethodnog, da je to čista krađa ideja te kopiranje tuđih  bilo iz umjetničkih slika, postera, uglavnom tuđeg izvora . Poznata je činjenica, da se s ukradenim idejama ne može daleko stići, a kamoli nešto postići, niti vrijednost niti renome, mogu se samo zaraditi kritike i sudske prijave.


                                                       Nook- the award winning Barnes and Noble eReader with 3G and WIFI and Free Shipping

Aliph Jawbone Icon
       $10 off your order of $25 or more
 
                                    

Broj komentara: 8: