Powered By Blogger

četvrtak, 22. travnja 2010.

Pogled u pakao – sunčeve eksplozije

Sunčeve ekspolozije proizvode fascinantne slike. Često surfam Internetom i gotovo uvijek navraćam na stranice NASE, američke znanstvene organizacije za istraživanje Svemira i satelitska naviganja. Upravo sam naišla na fascinantne i zadivljujuće snimke. Radi se o nizu eksplozija na najvećoj nam i nabližoj svemirskoj zvijezdi Suncu. Ponekad ga volim promatrati pomoću teleskopa iz maimnog vrta, a najljepši prizor pruža se u predvečerje kada je nebo vedro i bez vjetra. Tada naslonim teleskop na ogradu i uperim objektiv prema suncu, koje zalazi. Snimke su često toliko dojmljive i uzbudljive, te mi ponekad ulijevaju strah, i ne mogu me ostaviti ravnodušnom. Uvijek me obuzima nelagoda i taj osjećaj kada namještam teleskop, da pogledom ne uhvatim nešto neobično, što baš i ne bi željela. Sličnu sliku koju sam skinula sa Nasine stranice, ali mnogo manju često puta vidjela sam preko okna svog teleskopa. Bio je to prizor koji mi je ulijevo strah u kosti. Imala sam osjećaj da se nalazim vrlo blizu sunce, te me gotovo uvijek obuzimao određeni strah, zbog slika koje će mi se možda prikazati. Skoro uvijek, kada se pogleda u sunce mogu se zamjetiti neka treperenje plamenih i vrućih zraka kako obuhvaćaju vatrenu kuglu. Doima se osjećaj blizine Pakla. Zapravo takav događaj je upravo ono što sam imala priliku vidjeti na slikama koje se nalaze na Nasinim stranicama, a koje su me posebno oduševile, zainteresirale i dale mi osjećaj strahopoštovanja. Gledajući satelitske snimke, imala sam dojam da sam negdje u blizini Sunca na nekom svemirskom brodu. Naravno, snimke koje su napravljene vrhunskom tehnologijom, savršene su, precizne, i djeluje veoma stvarno, fascinantno i začuđujuće. Naime, kada sam pogledala snimke, prvo što sam pomislila je to, da sam ugledala sliku pakla, sjetivši se bakinih priča iz djetinstva. Međutim, kada sam malo bolje pogledala, vidjela sam da se tu događa nešto strašno i da je to još gore od pakla. Kada sam pročitala tekst koji je objavila Nasa na svojim stranicama, saznala sam da se radi o sunčevim eksplozijama velikih razmjera. Naime, solarne aktivnosti imaju snažan utjecaj na naš planet. Goleme erupcije nabijenih čestica i emisije snažnog zračenja mogu ugroziti satelite, komunikacije, energetske sustave te zdravlje astronauta koji se nalaze u svemiru. Prve objavljene snimke pokazuju goleme erupcije plinova, a znanstvenici se nadaju da će velika rezolucija u kojoj njezina četiri teleskopa rade omogućiti bolje razumijevanje sunčevih aktivnosti. NASA-ina svemirska promatračnica Solar Dinamic Observatory snimila je zadivljujući video zapis eksplozija koje se odvijaju na Suncu.Satelit je lansiran u veljači na raketi Atlas iz Cape Canaverala na Floridi i trebao bi biti u funkciji najmanje pet godina. Za to vrijeme stručnjaci bi mogli otkriti nove metode za predviđanje djelovanja Sunca na zbivanja na Zemlji. Tim koji radi sa SDO-om zapanjen je fotografijama. Kada vide ove fantastične snimke čak i tvrdokorne solarne fizičare doslovno preplavi strahopoštovanje – rekao je Lika Guhathakura iz NASA-e. Promatračnica je opremljena s tri instrumenta kojima istražuje fiziku unutar Sunca, na njegovoj površini i u atmosferi. Budući da je naoružan kamerama 10 puta veće rezolucije od televizijskih kamera visoke definicije, može zabilježiti relativno malene objekte veličine 350 km. Instrumenti rade na različitim valnim duljinama tako da znanstvenici mogu proučavati atmosferu naše zvijezde sloj za slojem. Ipak, najvažniji zadatak bit će istraživanje unutarnjeg dinama Sunca, duboke strukture struja plazme koje pokreću eksplozije sunčevih magnetskih polja.
ORGANIC BABY CLOTHES FROM BABYSTAR.COMFree Shipping on any purchase over $100. Ongoing offer.



2 komentara: