Sve više kompanija u Hrvatskoj prati organizacijsku klimu i zadovoljstvo zaposlenih te na temelju dobivenih rezultata planira uvođenje aktivnosti i promjena koje bi dovele do poboljšanja klime organizacije, a samim time i do poboljšanja poslovanja. Rezultati dobiveni na temelju istraživanja mišljenja zaposlenih služe kao temelj za planiranje aktivnosti kojima se utječe na kulturu i uspješnost tvrtke. Ispitivanjem stavova samih radnika organizacije, nastoji se dijagnosticirati koja ponašanja, stavovi i rukovoditeljski stilovi izazivaju nezadovoljstvo unutar organizacije te sukladno tome provesti programe kako bi se ti parametri promijenili. Tako utječemo na zadovoljstvo radnika i poboljšanje radne atmosfere, čime direktno potičemo produktivnost, kreativnost i uspješnost djelatnika, a samim time i na uspješnost tvrtke.
Cilj – povećanje rasta i uspješnosti kompanije
Od samog početka želja nam je bila poslati jasnu poruku da istraživanja stavova zaposlenih nisu sama sebi svrhom već da nam je krajnji cilj povećanje rasta i uspješnosti kompanije. Obzirom da je zadovoljstvo zaposlenih jedan od faktora koji direktno utječu na razinu motivacije zaposlenih, a samim time i na njihovu produktivnost, dobivanjem uvida u stavove zaposlenih preuzimamo i odgovornost za aktivno uključivanje u kreiranje uvjeta u kojima bi zadovoljstvo poslom bilo u porastu. Istraživanje ovakvog tipa uobičajeno se provodi jednom godišnje i to putem anonimnog upitnika. Odlučili smo se da istraživanje tijekom rujna provedemo na uzorku od 10% zaposlenika na različitim lokacijama te je uzorak obuhvaćao zaposlene na različitim radnim mjestima, funkcijama, različitog spola, dobi i radnog staža. Upitnik je bio vrlo obiman te se sastojao od 142 pitanja koja su pokrivala različita područja zadovoljstva poslom (nadređeni, međuljudski odnosi, plaća, radni uvjeti, osjećaj sigurnosti radnim mjestom itd.).Iskazani stavovi daju nam sliku o našem zadovoljstvu i angažmanu- o načinu na koji razmišljamo, ponašamo se i osjećamo.
Ponosni smo na Podravku i lojalni joj, ali uvijek možemo bolje
Na temelju dobivenih rezultata možemo zaključiti da Podravka trenutno ima organizacijsku klimu koju je nužno unaprijediti i da postoje velika područja na kojima možemo, želimo i trebamo raditi. Trebamo promjene, trebamo unapređenja procesa, ovako kako jest nije dovoljno dobro - Podravka i Podravkaši zaslužuju bolje. Na sreću, istraživanje nam je pokazalo i dijelove naše klime s kojima možemo biti zadovoljni i na kojima možemo dograđivati svoje prednosti. Prije svega, Podravkaši izražavaju jak ponos i lojalnost prema svojoj kompaniji. Uglavnom postoje dobri odnosi suradnje među radnicima, kolegama i sa neposredno naređenima. Vrlo često izražavamo zadovoljstvo samom prirodom posla koji obavljamo. S druge pak strane vaši su nam stavovi pokazali ogromna područja na kojima u periodu pred nama trebamo raditi: potrebna nam je bolja komunikacija od vrha do dna, želite jasnije znati i razumjeti strategiju i ciljeve kompanije, želite jasnije sustave i kriterije napredovanja, želite bolje i sustavnije obrazovanje i trening, želite da najbolji među nama budu adekvatno nagrađeni i pohvaljenji, želite stabilnost menadžemnta te povećavanje odgovornosti na svim nivoima. Od početka ovoga projekta naglašavali smo da nam je vaše mišljenje važno, da slušamo što nam imate za reći i zato ćemo na temelju dobivenih rezultata poduzeti i određene aktivnosti. Ovih dana, Uprava će imenovati tim ljudi kojima će biti zadatak da se na temelju dobivenih rezultata pozabave postojećom klimom, da se pozabave detaljno istraživanjem stavova te da postave prioritete za poboljšanje klime i zadovoljstva. Za svaki utvrđeni problem i prioritet tim će predložiti konkretne aktivnosti koje će dovesti do poboljšanja. Uvjereni smo da će se efekti ovoga rada vidjeti ubrzo nakon implementacije te da će se odraziti i u većem zadovoljstvu Podravkaša, ali i u rastu i razvoju Podravke.
O svim daljnjim zaključcima i aktivnostima redovito ćemo vas informirati.
Jasenka Maltarić Dujnić, Direktorica upravljanja ljudskim potencijalima
Nema komentara:
Objavi komentar